۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

چند نکته مهم + مسیرهای پیشنهادی راهپیمایی+ کارهایی که باید تا روز راهپیمایی بزرگ انجام داد:

از آنجایی که روز 27 شهریور بهترین و شاید تنهاترین امکان برای مقابله با کودتای سیاه 23 خرداد در کوتاه مدت است، باید تمام توان و انرژی خود را تا آن روز صرف تبلیغات و دعوت از مردم برای مشارکت در راهپیمایی کنیم :
1- ما نباید در دام کودتا چیان بیفتیم … آن ها می خواهند با انتشار شایعه احتمال دستگیری سران جنبش و نیز برگزاری دادگاه نمایشی اعتراف و همیچنین آزاد کردن بعضی از زندانیان و سخنرانی های پی در پی سران کودتا به تشویش اذهان عمومی بپردازند و مانع از تبلیغ سبز برای روز قدس سبز شوند. دادگاه روز دوشنبه در همین راستاست. روز قدس می تواند سر آغاز حرکتی نو در مبارزاتمان باشد پس همه با هم در حد توان برای تبلیغ و حضور گسترده در این روز تلاش می کنیم.
2- حتی اگر روز شنبه تعطیل اعلام شود ما - سبزها- از تهران برای رفتن به کنار دریا یا تعطیلات خارج نخواهیم شد. لذت و تفریح سبزها راهپیمایی روز جمعه و و قتی است که ببینند که لرزه بر اندام دشمن و اهالی کودتا بواسطه جمعیت میلیونی سبزها افتاده است!

3- آمدن هاشمی به نماز جمعه هیچ ربطی به برنامه ما ندارد. ما در هر صورت می رویم. از یک لحاظ نیامدن هاشمی بهتر نیز هست. جمعیت بزرگ سبزها در راهپیمایی شرکت و در نماز شرکت نخواهند کرد، و همین برای به رخ کشیدن حضور آنها و تفاوت ایشان، کافی است. پس حضور یا عدم حضور هاشمی تفاوت چندانی در برنامه سبزها ایجاد نمی کند. رسانه‌های کودتا تصور کرده‌اند که با انتشار این خبر، برنامه‌ریزی سبزها برای حضور در راهپیمایی روز قدس را بر هم خواهند زد و در راه سبز شدن روز قدس، سنگ‌اندازی خواهند کرد. راهپیمایی روز قدس، چیزی جدا از نمازجمعه است.

کارهایی که برای چند روز باقیمانده تا راهپیمایی بزرگ باید انجام دهیم:

1- در صورت امکان تمام این هفته یا هر چند روزی را که می توانیم باید از محل کار خود مرخصی بگیریم یا کارهای این هفته خود را سبک تر کنیم.
5- تشکیل گروههای دو یا چند نفره برای دیوار نویسی و یا آویزان کردن پارچه نوشته هایی مبنی بر دعوت از مردم سبز برای شرکت در راهپیمایی. بهتر است دیوار نویسی و پارچه نویسی در این هفته را به مشارکت هر چه بیشتر همشهریان در راهپیمایی روز سرنوشت اختصاص دهیم.

6- تهیه دعوتنامه های کاعذی کوچک برای شرکت در راهپیمایی و قرار دادن آنها در مکانهای پر جمعیت مانند اتوبوسها، مترو، بازار، سلف سرویس ادارات و دانشگاهها و ...

7- تشکیل هر چه سریعتر اتاق فکر بخش دانشجویی در پاسخ به اتاق فکر ستاد کودتا در دانشگاهها
8- تماس گرفتن با همه اقوام، دوستان، آشنایان، مردم محله و همکاران محل کار خود برای مشارکت هر جه بیشتر در روز 27 شهریور. از آنجایی که ممکن است سیستم پیامک از کار بیفتد در همین چند روز پیامکهای خود را به افراد فهرست تلفن خود راسال کنیم. از همین حالا قبل از این که اس ام اس ها را قطع کنند به هرکس که اهل اینترنت نیست و در تهران زندگی می کند ، هر کس، چه می شناسید و چه نمی شناسید، اس ام اس بزنید و به او خبر دهید که جمعه چه خبر است . مهم نیست که افراد اهل شرکت در این تجمع ها باشند یا نه. همین که اس ام اس ها در بین مردم پخش شود،بحث درباره ی روز قدس در بین مردم شایع می شود و خبر تجمع روز قدس در تهران پخش شود. چند پیامک:
به دعوت کروبی و میرحسین ، در بزرگ ترین تظاهرات بر ضد دولت غیر قانونی احمدی نژاد در روز قدس شرکت می کنیم . برای همه بفرست . "27 شهریور یک دل و یک صدا در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنیم"
"روز قدس آماده ایم! آماده! "
" هموطن یادت نره! همگام با موسوی، کروبی و خاتمی در راهپیمایی روز قدس"

9- تهیه سی دی هایی درباره تقلب و قضایای پس از انتخابات جهت آگاه سازی هموطنان و پخش آنها در روز راهپیمایی. بی شک ستاد کودتا در این روز انبوهی از اطلاعیه ها، مجلات و سی دی ها را علیه جنبش سبز پخش خواهد کرد.
10 - بحث کردن در اتوبوس، مترو، تاکسی و یا جلسات اداری و خانوادگی و محل کار خود درباره متقاعد کردن همشهریان، دوستان و همکاران خود برای شرکت در راهپیمایی
11- تهیه شعارهای مناسب. گرچه بهتر است راهپیمایی روز 27 شهریور در سکوت برگزار شود اما انتخاب برخی شعار های معتدل تر برای این امر از هم اکنون ضروری است. شعارهای رادیکال، مانند شعارهایی علیه خامنه ای یا شعارهایی مثل جمهوری ایرانی، به نظر من اصلا مناسب نیست. شعارها فعلا باید در حول همین قانون اساسی مطرح گردد تا آتوو به دست کودتاچیان ندهیم. این ها مناسب تر است از نظر من:
"نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"
یا شعارهایی در حمایت از موسوی، کروبی و خاتمی:
موسوی دستگیر بشه ایران قیامت میشه
کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه

12- آماده سازی نشانها و پارچه های سبز مانند کلاههای کاغذی سبز. هر شرکت کننده باید در صورت امکان پارچه ای سبز در جیب خود داشته باشد تا پس از شکل گیری گردهمایی آن را بر دست بگیرد.

هماهنگی برای انتخاب مسیرهای راهپیمایی
http://balatarin.com/permlink/2009/9/6/1743201

قدس با قدرت می آییم ولی در دام کودتاچیان نمی افتیم
http://saraswatia.blogspot.com/2009/09/blog-post_12.html

۱ نظر: