۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

سه پیشنهاد جایگزین برای حرم خمینی: شبهای قدر در اطراف مهدیه تهران یا مسجد امام حسن در خیابان آزادی یا .... تجمع کنیم.

حال که با فشار کودتا مراسم حرم لغو گردید، من سه پیشنهاد مشخص دارم. امیدوارم دوستان درباره این پیشنهادات بررسی و بحث نمایند تا هر چیزی که روی آن توافق بیشتری شد را برای برنامه نهایی جنبش در شبهای قدر اعلام کنیم.


1- اهالی سبز تهران در شبهای قدر در اطراف مهدیه تهران (خیابان ولی عصر) و مسجد امام حسن (خیابان آزادی بین پل یادگار و دانشگاه شریف) تجمع نمایند. طبق روال هر ساله مراسمات شبهای قدر در این دو مکان بسیار پرطرفدار است طوریکه در هنگام مراسم مهدیه، خیابان ولیعصر لبریز از جمعیت می شود. در هنگام مراسم مسجد امام حسن در خیابان آزادی که در کنار پایگاه بسیج غرب تهران وافع است نیز جمعیت زیادی جمع می شود. بطوریکه از پل یادگار تا دانشگاه شریف، طبق روال هر سال مراشم شب قدر با انبوهی از مردم انجام می گیرد طوری که به دلیل کمبود فضا مردم مجبور می شوند در داخل خیابان بنشینند. اگر توافق در این مکان یا مهدیه تهران انجام شد، و جمعیت سبز به میزان لازم برسد، می توان راهپیمایی مسالمت آمیزی را به سمت میدان ولی عصر یا میدان آزادی انجام داد. خوبی مسجد امام حسن آن است که مردم ساکن در غرب تهران به آسانی به آنجا از طریق یادگار جنوب، خروجی خیابان آزادی دسترسی دارند. همچنین مردم ساکن در منطقه میدان صادقیه می توانند به سهولت (از طریق اتوبان جناج) به میدان آزادی و خیابان آزادی برای مراسم شب قدر بیایند!

2- پیشنهاد دیگر این است که در سایر مناطق تهران نیز محلهایی برای تجمع در شبهای قدر در کنار خیابانهای اصلی و مساجد بزرگ برنامه ریزی کنیم. برای این کار باید تعدادی از مساجد بزرگ تهران را در نقاط اصلی تهران شناسائی و اعلام شود تا مردم سبز هر محل در محل خود تجمع نمایند.
مثلا مسجد لولاگر، مسجدالنبی، مسجد لرزاده، مسجد امام حسین در میدان امام حسین، مسجد ؟ در حاشیه خیابان ستارخان و ... یا مساجد دیگری که دوستان پیشنهاد می کنند. خوبی این پیشنهاد آن است که با توزیع تجمعات در سطح شهر، کودتاچیان سردرگم شده و نیرو و توانشان در سطح شهر از تهرانپارس تا پونک و صادقیه و شهران و ... و از تجریش تا جنوب شهر پراکنده خواهد شد. عیب این روش هم آن است که ممکن است در برخی مساجد مختلف جمعیت به حد قابل انتظار برای موج آفرینی نرسد.

3- در نقاط مختلف شهر، در مساجد، حسینیه ها و تکایایی که متولیانش طرفدار کودتاچیان نیستند، دعوت از سخنرانان روحانی اصلاح طلب مانند خاتمی، مجید انصاری، موسوی تبریزی، موسوی خوئینی و ... برای اجرای مراسم "شب احیا" و تبلیغ مناسب، جمعیت زیادی را برای تجمع حاضر خواهد نمود. نمونه اعلام شده ان مراسم اصلاح طلبان در حسینیه الزهرا در ولنجک می باشد.
کانون توحید در میدان توحید، حسینیه ارشاد در خیابان دکتر شریعتی، مسجد نور در فاطمی، مسجد امیرالمومنین در مرزداران و مکانهای دیگر می تواند نمونه هایی برای این پیشنهاد باشد.




هنگام حضور در تجمعات شبانه داخل شهر علاوه بر مردم سبز، افراد محلی هم حاضر خواهند بود و این فرصت بسیار خوبی است تا با پخش اعلامیه ، و تصاویر کشتگان و ....در بین آنها، آنها را از حقیقت وقایع و جنایات انجام شده در سه ماه اخیر آگاه کنیم.
مراسم شب قدر در سه شب 19 و 21 و 23 رمضان انجام می شود. از این رو این سه شب بهترین فرصت برای اطلاع رسانی و جذب نیرو از مردم محلات داخل شهر برای راهپیمایی سراسری "روز جهانی سبز (قدس سابق)" بر علیه دولت کودتا در روز آخرین جمعه ماه رمضان خواهد بود.

علاوه بر این می توانیم با اطلاع رسانی دهان به دهان درباره محل و نحوه برگزاری مراسم شبهای دیگر، هماهنگیهای بیشتری را به عمل آوزده و در روز موعود یعنی جمعه آخر ماه رمضان، کمر دولت کودتا را بشکنیم.
این شبها زمان احیای دوباره جنبش سبز است. شبهایی که تجمع مردم در خیابانهای تهران می تواند خواب را بر کودتاگران حرام کند و آنها را تا صبح وادار به "شب بیداری" واقعی تماید. البته این بار نه به خاطر بیم از جلال و جبروت خدا، که از بیم خلق خدا. انشالله
امیدوارم با عنایت بیشتر دوستان، این فرصت مهم از دست نرود.

۱ نظر:

  1. اولا اونجا مهدیه امام حسن است نه مسجد امام حسن.
    دوما اونجا ناحیه بسیج غرب تهران است و هیچ شانسی اونجا ندارین چون خود مردم که در مراسم شرکت می کنند به شما اجازه این کار رو نمیدن.

    پاسخحذف