۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

هشدار: در شبهای قدر به جای مقبره آیت الله خمینی، تجمعات را در سطح تهران پخش کنیم

حقیر به دلایل متعدد با فوکوس کردنِ تنها بر مراسم خارج از شهر تهران مخالفم. پیشنهاد میکنم در کنار برنامه ریزی برای حرم از تجمع در داخل شهر هم به هیچ وجه غافل نشویم.
اول اینکه رفت و آمد مردم به حرم به راحتی انجام نمی شود. کودتاچیان ممکن است به آسانی مترو را تعطیل و مسیرهای دسترسی خودروهای مردم به حرم امام را مسدود نمایند. حتی اگر چنین نکنند انتقال جمع کثیری از مردم سبز از نقاط پتانسیل دار لشکر سبز تهران مانند تهرانپارس، شمال و غرب شهر، انتهای پاسداران، تجریش، سعادت آباد، صادقیه و پونک به حرم امام بسیار مشکل خواهد بود؟ بویژه کسانی که - به هر دلیلی- تابجال نه به حرم رفته اند و نه در هیچ شب قدر شرکت داشته اند.
دوم: ایزوله کردن جمع حاضر در حرم آیت الله خمینی در ساعات انتهایی شب بسیار آسان است. کودتاچیان می توانند به سهولت از پایگاههای بسیج حنوب شهر (که متاسقانه محل اتکای کودتاگران است) نیروهای سرکوبگر خود را به حرم برده و آنها را در در محوطه اصلی حرم و اطراف آن، مستقر و کنترل مراسم را در دست بگیرند. مگر یادتان رفته که کودتاچیان مراسم گرامیداشت کشتگان در بهشت زهرا را به چه سهولتی مدیریت کردند؟
علاوه بر اینها، نحوه انعکاس مراسم شبانه آن هم بسیار مشکل خواهد بود چرا که فیلمبرداری از این مراسم تنها با موبایل ممکن است که به دلیل عدم وجود نور کافی کیفیت چندانی نخواهد داشت. گرچه این مشکل در داخل شهر هم وجود دارد، اما در داخل شهر می توان با استقرار تیم های حرفه ای تر فیلمبرداری را از بالای پشت بام یا ساختمانهای مجاور انجام داد.
تجمع شبانه در داخل شهر، مزایای دیگری دارد که در هر صورت به تجمع در حرم امام می چربد.
اکیدا توصیه می کنم در کنار تشویق مردم برای رفتن به مراسم شب قدر و تجمع شبانه در مقبره آیت الله حمینی، تعدادی از مساجد بزرگ تهران را هم در نقاط اصلی تهران شناسائی و اعلام کنیم و از مردم سبز هر محل بخواهیم در آن شبها در آنجا تجمع نمایند. مثلا در قسمت جنوبی خیابان ولیعصر، بهترین نقطه مهدیه تهران است که طبق روال هر سال مراسم شب قدر با انبوهی از مردم انجام می گیرد طوری که به دلیل کمبود فضا مردم مجبور می شوند در خیابان ولیعصر بنشینند. در سایر مناطق تهران هم می توانیم محل تجمعات شبهای احیا را در کنار خیابانهای اصلی و مساجد بزرگ قرار دهیم. مانند مسجد امام حسین در میدان امام حسین، مسجد امام حسن مجتبی در خیابان آزادی بعد از پل یادگار، مسجد لولاگر، مسجدالنبی، مسجد ؟ در حاشیه خیابان ستارخان و ... یا مساجد دیگری که دوستان پیشنهاد می کنند.

حتی می توانیم در نقاط مختلف شهر، در مساجد، حسینیه ها و تکایایی که متولیانش طرفدار کودتاچیان نیستند، ضمن دعوت از سخنرانان روحانی اصلاح طلب مانند خاتمی، مجید انصاری، موسوی تبریزی، موسوی خوئینی و ... برای اجرای مراسم "شب احیا"، جمعیت بیشتری را برای تجمع حاضر نماییم. مانند کانون توحید در میدان توحید، حسینیه ارشاد در خیابان دکتر شریعتی، مسجد نور در فاطمی، مسجد امیرالمومنین در مرزداران و مکانهای دیگر.

بی شک با توزیع تجمعات در سطح شهر، کودتاچیان سردرگم شده و نیرو و توانشان در سطح شهر از تهرانپارس تا پونک و صادقیه و شهران و ... و از تجریش تا جنوب شهر پراکنده خواهد شد.

از طرفی در تجمعات شبانه داخل شهر علاوه بر مردم سبز، افراد محلی هم حاضر خواهند بود و این فرصت بسیار خوبی است تا تا با پخش اعلامیه ، و تصاویر کشتگان و ....در بین آنها، آنها را از حقیقت وقایع و جنایات انجام شده در سه ماه اخیر آگاه کنیم. مراسم شب قدر در سه شب 19 و 21 و 23 رمضان انجام می شود. از این رو این سه شب بهترین فرصت برای اطلاع رسانی و جذب نیرو از مردم محلات داخل شهر برای راهپیمایی سراسری "روز جهانی سبز (قدس سابق)" بر علیه دولت کودتا در روز آخرین جمعه ماه رمضان خواهد بود.

علاوه بر این می توانیم با اطلاع رسانی دهان به دهان درباره محل و نحوه برگزاری مراسم شبهای دیگر، هماهنگیهای بیشتری را به عمل آوزده و در روز موعود یعنی جمعه آخر ماه رمضان، کمر دولت کودتا را بشکنیم.
این شبها زمان احیای دوباره جنبش سبز است. شبهایی که تجمع مردم در خیابانهای تهران می تواند خواب را بر کودتاگران حرام کند و آنها را تا صبح وادار به "شب بیداری" واقعی تماید. البته این بار نه به خاطر بیم از جلال و جبروت خدا، که از بیم خلق خدا. انشالله
امیدوارم با عنایت بیشتر دوستان، این فرصت مهم از دست نرود.
جنبش سبز+روز قدس+شبهای قدر+میرحسین موسوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر