۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

11 توصیه مهم برای تجمع سبز علیه کودتاچیان در نماز جمعه تهران

آنچه می خوانید برخی از تجربه های شخصی ام از شرکت در نماز جمعه (عملی که بعد ها به دلایلی از آن توبه نمودم ) می باشد که آن را جهت هماهنگی بین دوستان و کسب موفقیت هر چه بیشتر حرکت "جنبش سبز" در جمعه آینده نوشته ام. من حتما حتما شرکت می کنم. امید وارم سایر دوستان هم نکات مفید خود را در ذیل این مطلب یا در مطلبی مستقل بنویسند:

1- یادتان نرود که"هدف، تمام وسیله ها را توجیه می کند"! این همان کاری است که "کودتا چیان" می کنند. هدف ما اصلا شرکت در نماز جمعه، یا نماز خواندن پشت سرهاشمی نیست، هدف حضور میلیونی دوباره در خیابانهای تهران در روز جمعه است. ما اصلا به هاشمی و نگرش او به "جنبش سبز" کاری نداریم. ما از یک فرصت بزرگ، برای ابراز نظر علیه کودتاچیان استفاده می کنیم. اگر خامنه ای در 29 خرداد جنبش را سرکوب کرد، ما در 26 تیرماه دوباره نهال سبز آن را آبیاری خواهیم کرد و به تنومندی اش خواهیم افزود.
2- اکنون باید تمام برنامه ریزیها با فرض آمدن هاشمی به نماز جمعه باشد. حتی اگر برنامه هاشمی را لغو کنند ما باید به نماز جمعه برویم و به محض ظاهر شدن فرد دیگری به جز هاشمی در پشت تریبون، از صفها خارج شویم و به سوی میادین اطراف نمازجمعه راه پیمایی مسالمت آمیز آنجام دهیم (به نکته6 را حتما در مورد خارج شدن سریع از نماز جمعه توجه کنید)
3- جسارتا، آقایان سبز، در روزهای آینده قدری ته ریش در صورت خود حفظ کنند و در صورت امکان هنگام رفتن به سمت نمازجمعه، پیراهن آستین دار سفید بپوشند و آن را روی شلوار خود بیندازند. اگر تسبیحی هم بچرخانند که نور علی نور می شود! خانمهای سبز هم بایستی حتما با چادر مشکی تا دم در نماز جمعه بروند و در هنگام نماز نیز یک چادر گلدار همراه داشته باشند. ورود بدون چادر به محوطه دانشگاه تهران در روز برگزاری نماز جمعه هم ممنوع است و هم نداشتن آن، باعث برانگیختن سو ظن کنترلچی ها در نیت سبزتان خواهد شد.
4- برای نشان دادن وفاداریتان به ولایت و نظام کودتا! در مقابل ماموران بازرسی گیتها، چند برگ روزنامه کیهان، رسالت (و یا "پرتو": متعلق به همین قاسم روانبخش روانی!) در دست خود بگیرید اما به هنگام خواندن نماز در روی آسفالت خیابان از آنها بعنوان زیر پایی استفاده کنید! بازرسی بدنی معمولا شدید است. بازرسان جیبها، زیر بغل و دور کمرتان را می کاوند. از این رو بهتر است شک آنها را برنینگیزید.
5- ورود و خروج آقایان به داخل دانشگاه تهران، از سه در: "درب شمالی در خیابان پورسینا، دانشکده پزشکی"، "درب شرقی در خیابان قدس- طالقانی" و "درب جنوبی در خیابان انقلاب" انجام می پذیرد. خانمها نیز از دربهای واقع در خیابان 16 آذر وارد می شوند. از این رو برای جلوگیری از اشتباهات گذشته و پراکندن توان عملیاتی نیروهای سرکوبگر، لازم است راه پیمایی انتهایی مراسم نماز جمعه به سمت مسیرهای مختلفی انجام پذیرد. مثلا می توان به سمت میدان فلسطین و میدان ولی عصر از سمت در شرقی، به سمت میدان انقلاب و خیابان آزادی از دربهای خیابان انقلاب و خیابان 16 آذر (خانمها) و نیز به بلوار کشاورز و خیابان ولیعصر از سمت درب شمالی راه پیمایی نمود. افرادی هم که در خارج از دانشگاه نماز می خوانند یا در پارک لاله و کوچه ها و خیابانهای مجاور حضور دارند خود را به نزدیکترین مسیر برسانند. شهروندانی هم که به هر دلیل به نماز نمی آیند خود را به تجمعات انتهایی نماز در اطراف دانشگاه تهران (حدود ساعت 2 بعد از ظهر) برسانند.
6- برای حفظ چالاکی خود، ازآوردن هر گونه وسیله ای مانند موبایل، کیف، زیرانداز، کتاب، و .. خود داری کنید. به صورت معمول تمام وسایل نمازگزاران به "اتوبوسهای دریافت امانت" سپرده می شود. در انتهای نماز تا شما وسایل یا موبایلتان را از صفهای شلوغ تحویل امانات پس بگیرید نیم یا یک ساعت علاف شده اید. زمان و عکس العمل سریع بسیار مهم است. از این رو توصیه می شود برخی از دوستان که موبایلهای دوربینی خوبی (برای ثبت مراسم) دارند اصلا وارد محوطه دانشگاه نشوند تا بتوانند موبایل خود را برای تصویر برداری، به محض شروع راه پیمایی یا شعار های قبل از نماز، پیش خود نگه داشته باشند. انتشار تصاویر راهپیمایی در وب بخش مهم، اثر بخش و امید آفرین "عملیات روز جمعه" است.
7- کسانی که می خواهند در محوطه اصلی نماز(همان قسمت مسقف) حضور یابند، باید یک دو ساعت زودتر یعنی حدود ساعت 11 بروند. سعی کنید برای رفتن به این قسمت با دوستانتان بروید تا در هنگام شعار دادن از تاثیر و بلندی صدای شعارهای خود مطمئن شوید. در این میان باید مواظب دوربین های امنیتی و دوربینهای صدا و سیما باشید. بین دو نماز و یا در پایان نماز دوم سریعا جای خود را تغییر دهید تا در صورت شناسایی شدن، نتوانند بریزند سرتان! اگر می توانید حتما یک "ماسک" هم به نوعی با خود به داخل ببرید. قبل از نماز و در حین راهپیمایی به کارتان خواهد آمد.
8- شعارها نباید تند و تحریک آمیز باشد. شعار مستقیم علیه ا.ن یا رهبر، می تواند به شدت موجب تشنج بین نمازگزاران سنتی و سبزها گردد. شعارها باید در این مرحله در "عدم مشروعیت دولت کودتا" باشد.
9- ظرف یکی دو روز آینده، برنامه تجمع و راهپیمایی در نماز جمعه تهران را به اطلاع دوستان و آشنایان همکاران خود برسانید.
10- قبلا هم گفته ام هر کسی می تواند بیاید. حتی دوستان اقلیتهای مذهبی، نماز نخوانان، شهرستانیها و ... هر کسی دوست نداشت در نماز باشد می تواند تا آغاز راهپیمایی در پارک لاله به نیت هواخوری بنشیند و لذت ببرد!
11- این مطلب را هم ببیند درباره پخش سی دی های "ایران سبز" با جلدهایی از "مداحی حاج منصور ارضی" یا ...
+پخش سی دی "ایران سبز" در نماز جمعه با جلدهایی از "مقام معظم رهبری" یا "حاج منصور ارضی"!
12- در بین خطبه های نماز اگر لازم بود تا حرفهای هاشمی را تایید کنیم به جای شعار معمول یعنی: "الله اکبر الله اکبر خامنه ای رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه" بگوئیم:
"الله اکبر الله اکبر مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه دکتر مرگ بر دولت کودتا"
------------------------------------------------------------
روش خواندن نماز:

سوال: لطفا یه نفر روش نماز خوندن(همین خم و راست شدن رو هم بگید کفایت میکنه) رو آموزش بده(من زرتشتی هستم)

آموزش تصویری و ساده نماز، درباره اینکه اصطلاحات نماز چیست و ... :http://pccity.wordpress.com/2009/03/25/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2/

اما خواندن نماز جمعه با این روش انجام می شود: 1- نماز جمعه دو رکعت است (مانند نماز صبح) و دو قنوت مستحبي دارد؛ يکي در رکعت اول، قبل از رکوع و ديگري در رکعت دوم، پس از رکوع.2- نماز جمعه، اول ظهر روز جمعه و به جاي نماز ظهر خوانده مي شود.3- خواندن دو خطبه، توسط امام جمعه، قبل از نماز، واجب است.4- وقتي که امام جمعه، خطبه هاي نماز جمعه را مي خواند، شرکت به خطبه ها گوش می دهند، و...

۱۱ نظر:

  1. اجازه ورود با موبایل دوربین دار نمیدن؟گوشی من 6630 هستش ممکنه به این گیر بدن؟

    پاسخحذف
  2. داشت یادم میرفت در مورد نماز خوندن و به خصوص خم و راست شدنها و خطبه و کلا همه چیز با زبان ساده یه توضیحی بده(من مسلمون نیستم و هیچ اطلاعاتی در مورد نماز جمعه هم ندارم یه سوال دیگه ساعت چند باید اونجا باشیم؟)

    پاسخحذف
  3. برای اینکه دشمنان زیر سقف را اشغال نکنند و اختیار شعار دست خودمان باشد باید صبح خیلی زود برویم و جا بگیریم. البته با توجه به اینکه تعداد ما خیلی خیلی بیشتر از اونها خواهد بود فکر نمی کنم جرات کنند که شعار انحرافی بدهند. در مورد تکبیر گفتن هم تا پایان الله اکبر سوم کافیست. بقیه اش را لازم نیست بگیم. حداکثر ساعت 11 خودتون رو رسونده باشین به اونجا. با خودتون سجاده و مهر بیارین. چون ممکنه اونقدر شلوغ بشه که مجبور باشیم توی خیابون بشینیم. برای کسانی که نمی دونن می گم. سجاده پارچه یک متر در 60-70 سانتیمتری است که روی آن می شینیم و نماز می خونیم. گفتن هیچ چیزی لازم نیست. فقط هر کاری نفر جلویی کرد شما هم بکنید.

    پاسخحذف
  4. جنبش اینترنتی سبز( جاس)

    در قرن جدید و اینترنت و با تجمع فکری هزاران جوان خوشفکر ایرانی‌ ،جنبش سبز نیاز به رهبری کلاسیک نداره

    وقتی‌ مطالب این بچهای خوب میبینیم که با هوشمندی کامل جنبش را هدایت می‌کنن فقط کافی‌ ما نظر اتمونو ارسال کنیم و به نتیجه برسیم

    دوستان منتظر اینکه فردی از درون یا بیرون و طبق عرف قدیم به هدایت جنبش مشغول شه نباشیم ،چه که انحراف بیشتره حرکت‌های اجتمایی‌ به دلیل همین اتکا به فرد بود

    ما امروز خرد اجتمایی‌ داریم و ابزاری قوی و هوشمند به نامه اینترنت پس پیش به سوی جنبش اینترنتی سبز (جاس)

    پیشنهاد تشکیل یه وب سایت در خارج به نام www.jas.com و هدایتش توسط همهٔ

    پاسخحذف
  5. به نظر من برای اینکه به خشونت کشیده نشه فقط الله اکبر با ریتم بالای پشت بام(کشدار) گفته بشه و نه باریتم معمول نماز جمعه
    یا حسین هم خوبه

    پاسخحذف
  6. آدم تا بچشم خودش نبیند ،
    وجود آدم هایی مثل شما رو باور نمی کنه .
    البته ، وهم هم مثل حماقت شاخ و دُمی نداره
    مملکت که هیــ..چ ، شمایان موج سبز رو هم دچار انحطاط می کنید .
    واقعا" فکر می کنید که جرئت اینجور شعار ههارو داشته باشید ؟ ... شمایانی که سجاده رو نمیدانید مفهوم چیست ،
    و از وطن ، قدری سرود ملّی خوندن رو می دونید ،
    می خواید در معیّت ِبسجیا این شعار هارو بدین ؟...
    حاشا و کلّا !
    (لینک این مطلبت بعنوان طنز چند جا گذاشته شده ،
    برای خودت می گم .)

    پاسخحذف
  7. همه گونه روشهای ابتکاری اکیدا توصیه میشود:

    1. بردن پلاکارد احمدینژاد که وقتی لایه ی رویی کنده شود عکس میرحسین را ببینی

    2. پوشیدن لباس سبز زیر لباس مشکی

    3. قایم کردن شال سبز زیر چفیه

    4. بردن بادکنک سبز و باد کردنش وسط نماز

    5. بردن پلاکارد احمدینژاد روی پلاکارد سبز و خط کشیدن روی عکسش وقتی از ایست بازرسی گذشتید

    6. بردن پرچم ایران و لوله کردن آن بصورتی که فقط قسمت سبزش معلوم باشد

    خودم هم فکر نمیکردم اینهمه ابتکار به ذهنم بیاد. شما هم فکر کنید و ایده بنویسید

    پاسخحذف
  8. خیلی بامزه اید.آنهایی که نماز جمعه میآیند از 30 سال پیش تا الان این کار را کرده اند ومعتقدان واقعی انقلابند.در جنگ هم از بمب وتانک ومنافق و...نترسیدند.شعارشان هم ;ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند. حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی در ضمن غسل شهادت میکنند وبماز جمعه میآیند.پس مواظب خودتان باشید

    پاسخحذف
  9. مهدی جان، آنها غسل شهادت میکنند و ما غسل جنابت، جون مشغول اعمال زیر خواهیم بود:

    انگشتهای V رو در چشم رهبرت فرو "می کنیم"
    خواب را بر چشمان رهبرت فرو "میکنیم"
    با شعارهامان میکروفونهای صدا و سیما را پر "میکنیم"
    با حضورمان حامیان دولت را یک اقلیت ناچیز "میکنیم"

    باز هم دلیل بیارم برای غسل جنابت؟

    پاسخحذف
  10. مهدی جان، عینک فروشی هم سراغ دارم. خواستی ایمیل بزن برات آدرس و شماره تلفن بفرستم. فقط بپا آدرس رو درست ببینی!

    پاسخحذف