۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

"بالاترین" در تسخیر جملاتِ قصارِ اندیشمندان و حکیمانِ ساکن در تویتر و فرندفید!

دوستان خوب میدانند که نوشتن و ویرایش چند باره مطلب جدی یک و نیم تا دوصفحه ای برای یک وبلاگ با احتساب زمانهایی که فرد در وب می گردد تا آن موضوع را از جوانب مختلف بکاود وبعد مطلبش را بنویسد چیزی بین نیم تا حداقل یک ساعت، بسته به مهارت نویسنده زمان می برد.
گذشته از آن با توجه به مسدود بودن" بالاترین" در ایران، استفاده از فیلتتتتر شکنها برای ورود و ارسال لینک، با اینترنت نفتی داخلی، قوزِبالاقوز می شود. این کار نیز گاهی اوقات 15 دقیقه تا نیم ساعت طول می کشد تا مطلبی روی بالاترین ارسال شده و ویرایش احتمالی مورد نیاز بار یان انجام گیرد. چنین وضعیتی معمولا فرد را از نظردادن یا مثبت و منفی دادن درباره مطالب دیگران منصرف می نماید. مشکلی که خیلی از دوستان داخل کشور با آن آشنایند.

با این اوصاف، چنین لینکهایی در زیر انبوهی از مطالب تکراری و احساسی و یا برخی جملات قصار نقل شده از تویتر و فرند فید، دفن می شود. همین دیشب شونصد نفر، پشت سر هم، خبر "رفتن میرحسین به منزل سهراب اعرابی" را ارسال کردند و تا نزدیک ظهر اکثر مثبتهای بالاترین را جذب خود کردند. بعد از آن هم نوبت رسید به دهها مطلب تکراری خبری ( نه تحلیلی) از سقوط هواپیمای توپولوف در قزوین. نمونه ها خارج از شمار است. امشب نیز خبر "رفتن میرحسین به نماز جمعه"!

جسارتا دوستان درباره داغ کردن جملات قصار اندیشمندان و حکیمان ساکن در تویتر و فرند فید اندکی تامل نمایند و با خساست بیشتری دست به این کار بزنند.

از طرفی پیشنهاد می کنم علمای بالاترین، با توجه به مشکلات و سختیهای لینکهای ارسالی از ایران، درصد وزنی مثبتهای کسب شده توسط دوستان داخل کشور را اندکی نسبت به دوستان خارج از کشور افزایش دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر